Saturday, March 9, 2013

ALLAH, Ampunkan Aku -.-


Assalamualaikm dan Salam Sejahtera,

Sekadar ingin berkongsi kata-kata ini

“Kadang-kadang kita nampak baik kerana ALLAH tutup aib kita”

Ye, mungkin ada yang kata aku baik atau dia baik. Tapi kadangkala kita sebenarnya tidak tahu kisah silam mereka. Benar, ada orang yang betul2 baik tapi pasti kita takkan mampu lari dari dosa. Ada orang kata aku semakin baik tapi aku tak pernah merasakannya kerana kebaikan ini adalah jalan untuk menampung dosa-dosa atas kejahilanku suatu ketika dahulu. Walaupun sekadar dosa kecil saban hari, bila dikumpul ia  mampu menjadi dosa besar. Bila mengenangkan diriku suatu ketika dahulu, hampir setiap hari aku ingin menangis dan memohon keampunan dari-Nya. Dosaku membuka aurat, dosa berkapel, dosa melawan kata mak abah, dosa menipu, bergosip dan banyak lagi dosa yang tak terhitung banyaknya. Aku risau ALLAH tidak mengampunkan dosa-dosaku suatu ketika dahulu.



Dan kini, hari ini dan hingga akhir hayatku INSHA-ALLAH diri ini dalam proses memperbaiki diri walau banyak kali aku jatuh dan jujurnya, hati ini masih belum mampu untuk khusyu’ beribadah kepada-Nya, belum cukup ikhlas untuk memaafkan, belum cukup kuat utk redha dengan ketentuan-Nya namun diri ini tak pernah berhenti mencuba dan terus mencuba.

ALLAH, ampunkan aku atas dosaku semalam, hari ini dan di masa hadapan. Bimbinglah diri ini untuk mencintai-Mu lebih dari aku mencintai dunia. Temukan diri ini orang-orang yang membantu aku menuju syurga-Mu. Aku hamba yang lemah L Memang aku bukan orang yang bertudung labuh, berniqab dan berjubah namun aku insan yang sentiasa berusaha ke arah itu...


Moga aku ISTIQAMAH dalam perjuangan menuju redha-Mu. Aku insan yang masih belajar dan akan terus belajar. Seringkali terfikir mengenai bagaimanakah pengakhiran hidupku. Bila ada yang bertanya soal jodoh, aku seolah-olah tidak punya hati lagi. Kenapa? Kerana diri ini masih belum baik lagi. Aku percaya ALLAH tentukan jodoh berdasarkan siapa kita pada ketika itu. Aku inginkan seorang pendamping yang mampu membawaku ke syurga-NYA. Bagaimana ingin mendapatkan orang itu andai diri masih tidak ke arah itu? Jadi biarlah aku bersendiri terlebih dahulu dan memperbaiki diri dan bila tiba masanya Jodoh itu akan datang sendiri J

Saya selesa dengan hidup sy skrg dengan hanya mendambakan cinta-NYA J  Moga orang sekelilingku turut bersamaku ke arah kehidupan yang lebih baik~



No comments:

Post a Comment

LANGKAHKU

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...