Tuesday, April 8, 2014

Jodohku ^^

JODOHKU


Jodohku,
Aku impikan si SOLEH
sedangkan aku sendiri belum cukup SOLEHAH nya

Jodohku,
Aku impikan yg hatinya sentiasa ada ALLAH
sedangkan hati ini sendiri belum sempurna mencintai ALLAH

Jodohku,
aku impikan yg sntiasa menunaikan TAHAJJUD stp hari
sedangkan diri ini sndiri cukup LIAT utk bertahajjud

Jodohku,
aku impikan yg KAKI MASJID
sedangkan diri ini SOLAT pun kadang sngaja dilewat kan

Jodohku,
aku impikan yg KACAK dan TAMPAN
sedangkan diri ini tidak lah seCANTIK Saidatina Aisyah

Jodohku,
Di Manakah kamu?
Adakah kita telah ber temu?

Aku BUNTU
Apakah memilih apa yg telah datang?
Atau memperbaiki diri lagi utk jadi lebih baik?
Dalam Al-Quran telah tercatat
PEREMPUAN baik utk LELAKI baik

Aku sendiri masih belum SEMPURNA
Mampu kah aku memiliki yg smpurna?

Allah, bantu aku buat pilihan !
Aku hanya percaya pada pilihan-Mu
Jika benar dia utk ku Kau satulah hati-hati kami
Jika tidak Kau jauhkan lah hati-hati kami

Agar kami tak terjebak dengan cinta sia-sia
Agar kami tak terjebak dgn cinta dunia
Agar cinta kami pada-Mu tak terhapus dgn cinta gila manusia
Agar aku & dia dapat bersatu dalam Redha-Mu

Jodohku,
bawa aku ke syurga !

No comments:

Post a Comment

LANGKAHKU

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...